okt 16

Hjerteligt velkommen til Foreningen Mors hjemmeside!

Vi er en tværpolitisk kvindeorganisation på over 2.000 medlemmer organiseret i Facebook.grupper, hvor vi fastlægger hvad der skal være vores holdning til forskellige aktuelle spørgsmål. Herefter bliver det sendt videre til politikere og presse.

Vi deltager også jævnligt i debatter på forskellige politikeres fb-sider. Vi går efter at påvirke opinionen i en mere kvinde- og børnevenlig retning og så ønsker vi, at de mange pæne ord, der siges om fx enlige mødre ved festlige lejligheder, også udmønter sig i en bedre lovgivning.

Vi har eksisteret siden 18.3.2015 og består af en bred kreds af kvinder fra alle samfundslag.

Dette er vores formålsparagraf:

Foreningen Mor har som formål at styrke kvindens anseelse og rettigheder i rollen som mor og øge respekten for den enkelte kvindes frie og personlige valg og prioriteringer i livet.

Vi ønsker at blive en kvindeorganisation, som er høringsberettiget i spørgsmål vedrørende retspolitik, familiepolitik, sundhedspolitik og alt, som vedrører kvinder, børn og familie.

Vi hilser alle kvinder velkomne, som loyalt støtter op om vores grundlag, herunder princippet om, at vi er en ren kvindeorganisation ledet af kvinder. Vi har brug for mange flere medlemmer samt kvinder, som kan lede og udvikle vores organisation, bidrage med juridisk viden om kvinders og børns retsstilling, rådgive vore medlemmer, udbrede kendskabet til os, give os gode råd, skrive artikler sammen med  os, hjælpe os med en mediestrategi og generelt viden om, hvordan vi bliver dygtige som lobbyorganisation og som en organisation eller forening, som dygtigt og solidarisk hjælper den enkelte kvinde på bedst mulige vis.

Hjælp os med at hjælpe kvinder og børn i vanskelige situationer ved at dele opslag fra denne side, så vi kan nå ud til flere og derved hjælpe flere i vore selvhjælpsgrupper.

Har du selv lyst til at være med i Foreningen Mor kan du søge ind via denne side, hvor du også kan læse mere om os:

Vi kan kontaktes på dette telefonnummer: 22 77 60 02

Du er også meget velkommen til at følge vores side på Facebook, hvor du finder alle kontaktinformationer inklusive e-mailadresse og hvor du også kan skrive til os via siden samt kommentere på vores opslag.

2 kommentarer

1 ping

• Anna on 12. februar 2017 at 11:11

Hej og tak for medlemsskab. Vil spørge om der eksisterer selvhjælpsgrupper i foreningens regi? Synes at jeg kan læse noget om det i teksten oven.

• Admin on 13. februar 2017 at 13:39
      Author

Selv tak, Anna og velkommen hos Foreningen Mor! 🙂
    Ja, der er selvhjælpsgrupper og man kan henvende sig til en af de fire administratorer i den store lukkede gruppe, hvis man vil ind i en gruppe

eller skrive til os i en personlig besked via vores side

https://www.facebook.com/foreningenmor/ med ønsker og så kan vi evt. oprette en gruppe eller henvise til en eksisterende gruppe. Vi har både lukkede og hemmelige grupper.

Der er også mulighed for at få et andet medlem af gruppen til at lave et opslag med spørgsmål til gruppen, hvis man har brug for at være anonym. Det hjælper administratorerne ofte med.

1. […] Hjerteligt velkommen til Foreningen Mors hjemmeside! […]