okt 29

Når sandheden er ilde hørt

Den 51-årige far J.J., som 4. august 2016 dræbte sin 8-årige datter i Korup, fik forinden i den åbne Facebook-gruppe Foreningen Far opbakning til at kræve en 7-7 deleordning med datteren. Moderen var flyttet fra J.J., fordi han var voldelig og alkoholisk.

Det var Foreningen Mor som opdagede drabsmandens identitet samt hans skriverier hos Foreningen Far. Herfra spredte budskabet sig videre og pressen skrev om sagen. Der gik dog ikke lang tid, før alt hvad drabsmanden havde skrevet, var slettet på Foreningen Fars side.

Journalist og samfundsdebattør Ditte Giese rettede på Twitter en skarp kritik af Foreningen Far, fordi hun mener, at foreningen blindt støtter fædre i at opnå så meget samvær som muligt uden hensyntagen til, hvad der er bedst for barnet. ”Flot arbejde af statsforvaltningen – foreningen far må juble – ligestilling og delt forældremyndighed til døden” var hvad der stod på Twitter 7.8.2016 kl. 18:22.

”Foreningen Far har kontaktet politiet i forhold til hadske og hadefulde oplysninger med forsøg på bagvaskelse” hed det så i en Twitter-opdatering kl. 12:33 den 8.8.2016 fra Foreningen Far, som ikke brød sig om den kritik, som de blev mødt med fra mange sider. Men der kom dog ingen sigtelser ud af foreningens henvendelse til politiet ligesom pressenævnet også blankt måtte afvise en klage angående tweedet på Twitter.

Således kan man konkludere, at debatten om hvordan vi undgår drab på kvinder og børn er kommet for at blive samt at kritik møder modstand, hvilket betyder, at den er så meget desto mere vigtig at stå fast på.

Ditte Giese har med sit lille tweet formået at fremkalde nogle voldsomme reaktioner, men den som sprang op som en løve endte med at springe ned som et lam.

4 kommentarer

Spring til kommentar-formularen

• Agnethe on 29. oktober 2016 at 15:43

Tænk, at der skal gå næsten 10 år, før nogen indser, at nogen har taget røven på hele Danmark, både politikere og medierne, og hvem har betalt for det. Det har en masse mødre og børn, og nogle er blevet skadet for livet, fordi det lykkedes nogle Alfahanner , at svine mødre til i en grad, som mange burde ha sat spørgsmålstegn ved, for længe siden, dermed er ikke sagt, at der også findes mødre der er nogle værre skrupper, dog i mmindre grad. Håber det hele bliver rullet ud, og de mødre som er rejst, bedes vende hjem igen, da de har været udsat for psykopati af værste skuffe.!!!!!

• Admin on 29. oktober 2016 at 18:12
      Author

Tak for din kommentar, Agnethe!

Ja, nu er det snart ti år siden den daværende familieminister Lars Barfoed indgik den politiske aftale, som førte til forældreansvarsloven.

Det skete i begyndelsen af december 2006 og kom som et stort chok, for han havde valgt at tilsidesætte anbefalingerne i en udvalgsbetænkning for i stedet at opfylde en ønskeseddel fra Foreningen Far.

• Mor on 29. oktober 2016 at 18:40

Mænd der hader kvinder er de farligste personer i verden….

• Admin on 1. november 2016 at 18:51
      Author

… derfor er kvinder og børn ofte bange for sådanne mænd.

Men systemet lytter ikke nok. Derfor går det alt for ofte galt og vi ser disse mange drab på kvinder og børn, kvinder som lever i landflygtighed eller kvinder som springer ud fra en høj bygning med barnet i favnen, som der også har været eksempler på.